Opakowanie każdego produktu ma niezbity wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się znacznie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy idealnie o tym wiedzą, zatem starają się dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał specjalistycznie.
Jeśli opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i zakupić produkt.
To na prawdę istotna kwestia, dlatego że opakowania produktów mają bezdyskusyjny wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru wiele rozwiązań w sklepach, w znaczącej liczbie przypadków zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. Jeżeli już opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga sugestie, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest więc kwestią zasadniczą w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią promocji i kanałem promocji tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, by zdecydować się na zaprojektowanie odpowiedniego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, o ile chodzi o pieniądze, jak i o czas. Opakowanie powinno mieć bezsporny wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Wręcz słabszej jakości produkt obroni się, jeżeli już projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już sporo badań dotyczących wpływu opakowania na sposób sprzedaży konkretnych towarów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż w każdej chwili była wyższa.
Więcej informacji na stronie: http://www.projektowanie-etykiet.iveno.pl